Det senaste tillskottet är lille Charlie!

Klicka här för att följa min blogg med Bloglovin!

Och så Nannas kille Elias förstås. Han är också ny… Men den här gången åkte vi upp för att hälsa på nyfödde Nils Charlie Tornheden. Vilken liten goding han är, så söt! Och han gav inte många ljud ifrån sig heller, han verkar otroligt lugn. Det är bara att gratulera föräldrarna Lisa och Ludde! Varje timme man får sova på natten är ju otroligt värdefull när man är nybliven förälder. Se stolt farfar – och mormor nedan!

Som vanligt tog vi tåget upp och när vi hade checkat in på hotellet kom Nanna till vårt rum. Så härligt att ses igen! Tjejen i hotellreceptionen berättade att hon hade en anteckning på vår bokning och det var att hon skulle ge oss ett extra bra rum, eftersom Richard var så trevlig i telefon när han bokade! Tänk så viktigt det är att vara vänlig mot alla! Vi fick iallafall en svit, med stor balkong och utsikt över Stockholms takåsar – lyxigt. Kan varmt rekommendera Elite hotel Palace i Vasastan!

Bebisbesök!

Nanna och vi tog en öl och lite vin på hotellet och sedan promenerade vi hem till Ludde och Lisa för att få hälsa på underverket Charlie. Det är skönt att bo så nära deras lägenhet! Vi lämnade över våra presenter. Nanna hade köpt ett supergulligt litet stickat set i ljusblått från Zara – otroligt fint! Vi hade köpt lite “Näset-kläder” haha. En stickad dress och mössa från Gant och en liten ljusblå dunjacka med huva och små öron. Sååå kul det är att köpa bebiskläder! Man kan ju handla hur mycket som helst! Vi fick lukta på och gosa lite med Charlie innan det var dags att gå till restaurangen för kvällens middag.

Capri due – en favorit i repris

Även restaurangen låg nära och vi tycker verkligen om att vara här! Det är en så varm och skönt avslappnad atmosfär på denna italienska pärla. Och så är maten fantastiskt bra! Jag åt en risotto med salsicca, tryffel, Karl Johanssvamp och parmesan och tjejerna tog en Pasta frutte di mare. Ricky tog en oxfilépasta. Före huvudrätten delade vi på en antipasti med många godsaker.

Lördag på stan

Vi började dagen med en lång och lyxig hotellfrukost tillsammans med Nanna och Elias. Sedan blev vi upplockade av Ludde och körda till ett “hemligt ställe” (för mig), men det sparar jag till nästa inlägg, för det kräver ett eget… Sedan gick vi runt på sta’n en sväng. Arket, NK, Ganni och några andra ställen. Vi käkade lunch på Café Greta på Haymarket – jag valde en läcker Ägg Fiorentine. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet för en power nap. Det är så skönt att kunna göra så och vi ville passa på att njuta av vårt fina hotellrum! Vid 18-tiden blev vi bjudna på fördrink i hotellbaren av Elias – gulligt – och sedan promenerade vi hem till Ludde och Lisa igen. De bjöd på en fantastiskt god Boeuf Bourgignon med goda viner! Lisa hade till och med gjort en cheesecake i glas som var supergod. Hon vet att jag älskar efterrätter! Det var extra kul att Lisas mamma Peggy också var hemma hos dem. Vi sågs senast på Öland och det känns redan som att vi känner varandra väl.

Peruker och många skratt

Jag kiknade av skratt när Ludde plockade fram en massa olika peruker. Det bästa var nog ändå Richard i en stålgrå peruk med knut i nacken. Han såg ut som en blandning av en kompositör från barocken och Karl Lagerfeldt. Det är märkligt hur stor skillnad en peruk (eller snarare frisyren) kan göra med ett utseende. Det blir plötsligt en helt annan människa!

Söndag och dags för hemresa

Vi skulle inte åka hem förrän på eftermiddagen så vi unnade oss en lång (och lite senare) frukost, även denna gång med Nanna och Elias. Som jag skrev så är ju även Elias ett nytillskott och han är verkligen en varm och trevlig ny bekantskap. Vi var sugna på att besöka ett par butiker i Vasastan, så vi hängde först på låset till Acne Archives och sedan gick vi till Our legacy workshop. Det senare varumärket hade jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, så det var kul att se deras kläder. Någon kanske har noterat att jag fortfarande inte har shoppat något… Och det höll nästan hela vägen, men i sista butiken gick det inte längre! Fortsättning följer…

På tåget i mitt guldlinne från See by Chloé
Vårt fina hotellrum på Elite Palace
Så fina paket!
Stickad dress från Gant
Ljusblå dunjacka till vintern
Nanna köpte en ursöt stickad dress från Zara
Lille Charlie i sin lilla stol
Lisa, Charlie och jag
Antipasti på Capri due
Pasta frutte di mare
Pappa Ludde med lille sonen
Lite ovan att hålla är farfar allt...