Underbar mix av umgänge, shopping, matupplevelser, natur och avkoppling.

Klicka här för att följa min blogg med Bloglovin!

Vår Valborgshelg var fullspäckad med roligheter. Faktiskt länge sedan vi hade ett fullt schema – en hel helg. Kul! Vi började med att åka till Beddingestrand direkt efter jobbet på fredagen. Där åt vi en god lunch på Restaurang Pärlan som har ny ägare sedan en tid tillbaka. Härligt när någon vågar satsa! Läget nere vid havet är ju helt fantastiskt som ni ser på bilderna. För Ricky är det en nostalgitripp att åka till Beddingestrand eftersom han bodde där på somrarna när han var liten. Hans farmor och farfar hade sommarhus där, så han har massor av härliga minnen därifrån. Vi gick en promenad och kollade runt och det ledde till att vi blev inbjudna till en trevlig herre som ville visa allt han hade byggt på sitt hus. Kul möte!

Nästa anhalt var Ystad!

Jag har inte varit särskilt mycket i Ystad – bara på Ystad Saltsjöbad – så jag ville kolla in staden. Vi besökte Magasin 3 (3 Magasin?) på vägen in mot city. En kul affär med mycket fint! Jag fick för övrigt beröm för såväl outfit som halsband så därför gillade jag den affären extra mycket haha. Väl i city gick vi en sväng och kollade butiker. Vi hamnade i en helt underbar hattaffär där två systrar drev verksamheten. Vi pratade länge med dem och jag provade massor av hattar. Ricky köpte en jättefin solhatt till mig, men jag skulle ha kunnat köpt flera stycken! Det är så snyggt med hatt! Målet med besöket i Ystad var att vi blivit inbjudna till Ystad Saluhall för invigning av deras nya champagnebar. Mycket trevligt – och god champagne! Där jobbar vår gode vän Claes som dryckesansvarig, och det var verkligen spännande att besöka hans fina arbetsplats! Tack Claes!

Outfit på fredagen (om någon är intresserad): Rutig blå klänning: Ganni, Beige-brun kavaj: Ganni, jeans: H&M, blå sneakers: Ghoud, halsband med olikfärgade stenar: Nanna Selén Jewelry, handväska: Chanel.

På väg till Baskemölla.

Målet med resan var i första hand att hälsa på Maddis och Ulf i Baskemölla. Sista chansen att besöka dem där, eftersom de ska flytta in till gamla polishuset på Davidhallstorg om någon månad. Det är otroligt lyxigt och skönt att besöka dem, för man blir så uppassad och bortskämd med god mat och dryck och härligt sällskap. De bor så fint med promenadavstånd till havet och de bedårande omgivningarna som just nu prunkar av vitsippor, gullvivor och andra vackra blommor och knoppande äppelträd.

På lördagen fick vi lyxfrukost (som alltid hos dem) och sedan tog vi en tur till Hammenhög där vi tittade i roliga butiker och besökte en träsnidare som är otroligt skicklig – se hans speglar med träsniderier, knivskaften och de vackra pepparkvarnarna. Unikt och vackert! Sedan åkte vi hem och la oss i solen på deras terrass och sov en stund. Så skönt. När jag vaknade sov Ricky fortfarande så jag tog på mig bekväma kläder och gick en långpromenad längs havet. Älskar att hinna både vila och motionera! Så kan det vara när man slipper tänka på att laga mat eller fixa med något. Rena rama hälsohemmet! Tack Maddis och Ulf!

Vi hann med ett besök i Kivik också!

I Kivik bor nämligen Katarina och Claes, så vi åkte dit och åt en underbar sillunch med en massa delikatesser. Härligt att besöka dem också, det blir inte så ofta eftersom de bor en bit bort från oss. De har också byggplaner så vi har mycket att prata om när det gäller bygglov, golvmaterial, odlingar med mera… Efter att ha njutit av god mat och Katarinas hembakade mazariner åkte vi vidare till nästa ställe. Tack Katarina och Claes!

Till bästa frisören HannaG i Gislövs läge.

Nu var det dags för både mig och Ricky att bli snygga i håret! Jag fick nya blonda slingor och han en klippning. Tack Hanna! Snacka om att utnyttja helgen effektivt! Som sagt en underbar mix av allt som är skönt och kul! Ja just det, vi var inte riktigt klara… Vi handlade mat på vägen hem och så hämtade vi 30 kg sammetsgalgar, eller 200 stycken som jag hade beställt online. Det kommer inte att räcka, men vi ville kolla om de såg fina ut så vi kan beställa fler. Med tanke på mitt tempo att fylla på garderoben så lär det behövas minst 200 galgar till – minst!

Promenad i Beddingestrand
Vacker brygga i Beddingestrand
Restaurang Pärlan i Beddingestrand
Vid stranden i Beddingestrand
Lunch på Pärlan i Beddingestrand
Invigning av champagnebaren på Ystad saluhall
Ystad saluhall har fått ny inning och nya verksamheter
Jag och katarina njuter av god champagne
Det började med er bubbel hos Maddis och Ulf
Underbart god mat hos Maddis och Ulf – som alltid!
Maddis, Ulf, jag och Ricky tog en sväng till Hammenhög
Till en träkonstnär
Ricky beundrar de snidade pepparkvarnarna
Han gör underbart vackra handtag till knivar också!
Vitsippor i full blom!
Otroligt vackert vid havet i Baskemölla!
Vackra stigar längs havet
Vita sparris med handslagen hollandaise – mmmm!
Lax med fransk färskpotatis
Vi myser efter middagen
Vi blev bjudna på söndagslunch hos Katarina och Claes i Kivik
Mumsig sillunch med olika delikatesser
Lunchdags!
Dags för nya blonda slingor
Ricky blev också klippt av HannaG